Slalunya kita jarang dapat tengok seni2 macam ni..

xramai yang pandai menghasilkan atau menghayati hasil2 seni ni dan biasanya

maksud sculpture yang dihasilkan tu sendiri pun kita tak tahu =P

Tapi takpe.. kita boleh menilai dengan cara kita sendiri hehe…

Let’s check it out~~

SOUND WAVE (2007) dicipta oleh artis Korea Jean Shin

kreatifnya…=0

Yang ni pulak dicipta oleh Robert Bradfort. Dibuat menggunakan plastik buangan kebanyakannya

mainan, sikat, berus, dan lain2. Saiznya pulak lebih besar sedikit dari saiz haiwan sebenar.

Dijual pada harga $19,000

TO LIVE dicipta oleh Nick Sayers dibuat menggunakan papan iklan terbuang

‘Tempat berteduh” ni kata artis berguna untuk orang yang tak berumah=s

WATER BIRDS terletak di  Water Wetland’s Centre dibuat menggunakan plastik terbuang.

Sculpture kat London Zoo.

Comel kan..cam teddy bear huhu..

Hmm..yang ni agak menakutkanla jugak kan.. tapi description dia saya tak

pasti pulak..

Berketinggian 7 meter dengan berat 3metrik tan (WOW!!)

WEE MAN ni dicipta dari alat2 elektronik dan perkakas rumah

dengan tujuan menyebarkan kesedaran betapa kita menyumbang

kepada persekitaran yang

sia2.

Replika jambatan tergantung Clifton menggunakan tin coke oleh

artis Stuart Murdoch

Dicipta oleh Subodh Gupta dari India menggunakan perkakas dapur.

WOOD AND WIRE BIRD daripada Alabama Chanin

BROKEN FAMILY daripada Anthony Haywood menggunakan…(korang cuba teliti tangok =D)

dicipta oleh Michael Roberts menggunakan jam. Cantik jugak kan~~

Advertisements